Vervanging kunstgebit

Vervanging kunstgebit

Wanneer u een kunstgebit heeft, is het aan te raden om minimaal één keer per jaar op controle te gaan. Zo kan uw behandelaar tijdig vaststellen of uw kunstgebit aangepast of vervangen moet worden. Een volledig kunstgebit (boven- en/of onderprothese) krijgt u vergoed vanuit uw basisverzekering. Over het algemeen wordt een nieuwe prothese na vijf tot zeven jaar door de zorgverzekeraars vergoed*.

Hieronder zijn een aantal problemen nader toegelicht en worden er voorbeelden gegeven van passende oplossingen. Herkent u zich in geen enkel probleem, maar heeft u toch last? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

Heeft u pijn aan uw kaak en/of zit uw kunstgebit te los?

Doordat uw kunstgebit op uw kaak drukt, zal uw kaak in de loop van de tijd gaan slinken. Omdat uw kunstgebit niet mee slinkt, zal er ruimte ontstaan tussen uw kunstgebit en uw kaak waardoor uw kunstgebit losser gaat zitten. Dit kan vervelend zijn met praten en eten, maar het kan ook pijn veroorzaken doordat het kunstgebit op sommige plekken zwaarder drukt dan op andere. Wanneer u dit herkent, is het belangrijk dat u niet zelf aan uw kunstgebit gaat schuren of vijlen, maar naar uw behandelaar gaat. Hij of zij kan dit meestal gemakkelijk aanpassen waardoor uw kunstgebit weer stevig in uw mond komt te zitten. Deze zorg wordt door de meeste zorgverzekeraars volledig vergoed en valt onder de basisverzekering*.

Ziet uw kunstgebit er niet meer mooi uit?

Door gebruik is een kunstgebit aan slijtage onderhevig. De kleuren van de tanden en van het tandvlees kunnen veranderen. Ook de pasvorm kan na verloop van tijd minder worden.

Praktijk sfeerbeeld

‘Knappende’ kaak tijdens het eten?

Deze problemen ontstaan door een verkeerde beethoogte. U bijt te diep dicht, waardoor de onderkaak te dicht bij uw neus komt te liggen. Hierdoor bevindt het kaakgewricht zich niet meer in de juiste positie en kan er schade ontstaan. Wanneer u in de spiegel kijkt, kunt u goed zien wanneer de beet te laag is. Een nieuw gebit biedt hiervoor de oplossing.

Afgevlakte kiezen, losse voortanden of scheurtje in de bovenprothese

Wanneer u afgevlakte kiezen heeft, kan dit leiden tot een te lage beethoogte. Hierdoor kunnen voortanden los komen te staan of er kan een scheurtje in de bovenprothese ontstaan. Dit probleem is vaak op te lossen door de kiezen te vervangen. Hierdoor wordt de beethoogte weer juist. Deze reparatie valt binnen de basisverzekering*. 

*De hoogte van uw vergoeding hangt af van uw zorgverzekering. Informeer bij uw zorgverzekeraar wanneer uw prothese of reparatie aan uw prothese wordt vergoed.

Praktijk sfeerbeeld

Wennen aan een kunstgebit

Heeft uw prothese een reparatie nodig? Deze reparaties worden uitgevoerd in een tandtechnisch laboratorium. Neem contact met ons op om een afspraak te maken, dan zorgen wij ervoor dat uw prothese snel en vakkundig hersteld wordt.

Vul onderstaand formulier in voor een intakegesprek

Geslacht:*
Bent u al bij onze praktijk ingeschreven?:*
Wilt u berichten per email ontvangen?:

Patiëntervaringen

4380 reviews · ⭐ 8.8 gemiddeld

goede behandeling zoals altijd

kennis van zaken en goed inzicht

Prima behandeling.

Prima behandeling.

Prettig en correct.

Een professionele ervaring. Ik was op mijn gemak.

Vriendelijk en meedenkend

Vriendelijk en meedenkend

Uitstekende, grondige behandeling

Grondige aanpak mondhygieniste

Kundige zorg met aandacht

Met een klacht gebeld en kon snel komen. Zorgvuldige behandeling waarin men kennis had van voorgeschiedenis.

fijne dienstverlening

-

Heel goed en fijn

Grondig en professioneel

Prima

Prima, erg vriendelijk

Goed, maar...

Mijn Tandarts is fijne vrouw. Alleen als je naar de kosten vraagt van een bepaald product krijg je een schatting(ook dat snap ik wel)maar als de bedragen zijn van 800 tm 1000 euro en je krijg een begroting thuis van 2200 euro dan sta je weleven te kijken van klopt dit wel.... en vertrouw je de boel niet zo.

snel en goed geholpen

snel en goed geholpen

Voel me zeer prettig bij Miranda

mirada lopic is een fijne tandarts! neemt de tijd voor je!Een dikke 10!

Prima geholpen.

Wordt altijd prettig geholpen en op een vriendelijke manier door een jonge dame die aan het afstuderen is voor tandheelkunde.

Goede behandeling

Toen ze mijn angst zagen, werd ik netjes gerustgesteld en dat ging de hele behandeling zo.

Uitstekend

Gerustgesteld, goede uitleg, bekwame arts en assistente, goede ligstoel.

Vakkundig behandeld

De afspraken voor mij waren uitgelopen en heb 20 minuten in de wachtkamer gezeten, maar ik kreeg bij mijn behandeling alle aandacht en tijd. Ik werd niet "afgeraffeld" en kreeg een vakkundige behandeling

Vriendelijk

Vriendelijk

Prima

Goed

Prima volgens afspraak geholpen

Na het afbreken van een deel van een vulling afspraak voor snel herstel kunnen maken. Vulling is weer prima hersteld

De tandarts werkt zeer professioneel en rustig en zachtmoedig

Goed

Geweldig

Super behandeld, uitstekend werk verricht!

Prima

Goede uitleg gehad en mij vodoende informatie gegeven om te beslissen wat ik wilde laten doen.